Journal of Strategic Research in Social Science (JoSReSS) - ISSN: 2459-0029

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Rodrigo'nun Concierto Para Una Fiesta Eserine Teknik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım
(An Analytic Approach on Technical Aspect of Rodrigo's Concierto Para una Fiesta )

Yazar : Cem ÇELIKSIRT    
Türü :
Baskı Yılı : 2019
Sayı : 5 (1)
Sayfa : 187-194
DOI Number: :
Cite : Cem ÇELIKSIRT , (2019). Rodrigo'nun Concierto Para Una Fiesta Eserine Teknik Açıdan Analitik Bir Yaklaşım. Journal of Strategic Research in Social Science, 5 (1), p. 187-194. Doi: .
203    343


Özet

Joaquin Rodrigo uzun yaşamı süresince Orkestra, koro, piyano, keman, çello, gitar, flüt ve daha pek çok enstrüman için 200'ün üstünde konçerto ve solo eser yazmıştır. Valensiya doğumlu bestecinin gitar repertuvarına katkısı, günümüzde büyük konser salonlarında neredeyse yalnızca „Concierto de Aranjuez“ in yorumu ile sınırlandırılmış olsa da, uluslararası yarışma ve konservatuvarların zorunlu eserleri arasında önemli bir yer taşımaktadır. Kendisi virtüöz düzeyde piyanist olan bestecinin bu geniş ve üretken repertuvarı dönem bestecilerine kıyasla oldukça geniş bir yelpazeye dağılmıştır. Farklı dönem ve stillerden esinlenen Rodrigo, gitar çalmamasına rağmen gitarın kültürünü ve dilini en iyi ifade eden 20. yüzyıl bestecilerinden birisidir. Bu makalede Rodrigo'nun açık görüşlü üretkenliğinin „Concierto para una Fiesta“ isimli gitar konçertosunu ne derece etkilediğini inceleyeceğim.



Anahtar Kelimeler
Joaquin Rodrigo, Gitar, Konçerto, Concierto para una Fiesta

Abstract

During his life time, Joaquin Rodrigo wrote over 200 works for Orchestra, chor, piano, violine, violincello, guitar, flute, etc. in varied forms such as Concerto and solo. Although Valencian composer’s contribution has been limited with his famous „Concierto de Aranjuez“ for the big concert halls, his works have taken it’s well deserved place in competitions and concervatoriums. Compared to his contemporaries, virtuos pianist Rodrigo’s works has a very wide range. Despite of Rodrigo not been able play the guitar, he had proven himself as one the best interpreter of guitar‘s culture and language among 20th century composers. In this following article I will analyse effects of Rodrigo’s open minded productivity on his guitar concerto called: „Concierto para una Fiesta“.



Keywords
Joaquin Rodrigo, Guitar, Koncerto, Concierto para una Fiesta

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Yayın Duyurusu

    Yayına kabul edilen makaleler ilgili sayının yayın tarihi beklenmeden DOI verilmekte ve atıf almasına yönelik "Erken Görünüm" seçeneği ile yayınlanmaktadır. 


    Makale Kabulü Sürmektedir

    Dergimizin 6 (1) sayısı için makale kabulü 30 May 2020 tarihine kadar sürecektir. Makalelerinizi herhangi bir word şablonunda "Online Makale Gönder" linkinden gönderebilirsiniz. Kabul edilen makalelerin tasarım ve mizanpajı dergimizin sekreteryası tarafından yapılmaktadır.



Adres : http://www.josrss.com
Telefon : Please contact mail first Faks : Lütfen öncelikle mail ile iletişime geçiniz
Eposta : sra.academic.publishing@gmail.com

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri